Σάββατο 16 Απριλίου 2011

ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ

του Π.Νιρβάνα

Γενικές-ιστορικές πληροφορίες:
1908. Δράμα σε τρεις πράξεις.
"...Ακόμα, όταν καταπιάστηκα στο θέατρο και όταν, ύστερ’ από την επιτυχία του «Αρχιτέκτονος Μάρθα», έδωκα το «Χελιδόνι» και όλοι οι κριτικοί ρίχτηκαν να με κατασπαράξουν, θυμούμαι την ευγενική χειρονομία του Ξενόπουλου, που έγραφε τότε τη θεατρική κριτική στα «Πα­ναθήναια». Του είχα γράψει, λυπημένος, δυο λόγια, όχι για να τον παρακαλέσω να μου επουλώσει τα τραύματά μου με μια ευνοϊκή κριτική — αυτό δεν θα το ’κανα ποτέ μου — αλλά για να του πω, ότι το μόνο πράμα, που περίμενα από τη φωτεινή του αίσθηση, ήταν χωρίς να μου φεισθεί για τα σκηνικά, ίσως, ελαττώματα του έργου μου, να προσέξει τουλάχιστον στη μεγάλη παρεξήγηση που του είχε γίνει, ώστε να παρουσιασθεί αγνώριστο στην εσωτερική του ουσία.
Και ο Ξενόπουλος — μόνος αυτός — στο άλλο φύλλο των «Παναθηναίων», είχε το θάρρος να διαφωνήσει με τους άλλους κριτικούς μου, να ερμηνεύσει την ψυχή του κακοτυ­χισμένου μου έργου και να προσθέσει, με αγανάκτηση, ότι οι κριτικοί «το είχαν κουρελιάσει με την ευκολία, που κουρελιάζονται τα αραχνοΰφαντα»..
" [ΠΑΥΛΟΥ ΝΙΡΒΑΝΑ, ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ]

Έκδοση Παναθηναίων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου